Case studies

Gemini - Apteka internetowa

GEMINI: HÜTTER Sp. z o. o. - właściciel marki Apteka Gemini

Od pierwszego klienta do apteki numer 1 w Polsce

Apteka Gemini to istniejąca od 1990 marka, pod którą działa obecnie ponad 225 aptek w całej Polsce. W drodze rozwoju powstała także apteka internetowa, dzięki niej marka w krótkim czasie wyrosła na jednego z liderów branży. W 2019 roku aptekagemini.pl zajęła pierwsze miejsce w rankingu Opineo na najlepszą aptekę internetową.

Ulubiona apteka milionów Polaków

Problem/wyzwanie

Jak stworzyć nowoczesną aptekę internetową pozwalającą błyskawicznie realizować tysiące zamówień dziennie? Przed takim zadaniem stanęliśmy pod koniec 2010 roku. Na drodze w realizacji zadania stały:

  • często zmieniające się wymagania biznesowe
  • lawinowy przyrost klientów
  • przemyślana komunikacja z klientem,
  • dynamiczny rozwój wykorzystywanych przez e-commerce technologii.

Nasze nieszablonowe podejście i doświadczenie w tworzeniu sklepów internetowych przekonały spółkę Gemini do rozpoczęcia współpracy, która trwała blisko dekadę.

Realizacja:

Okres:

2010 - 2020

Technologie:

PHP (Symfony, Sote)

HTML

MYSQL

JS

Realizacja:

Frontend

Backend

API

integracja z Kamsoft

integracja z MS Navision

Obsługa vhosta

Realizacja:

Naszym celem było przygotowanie sklepu gotowego obsłużyć równocześnie tysiące klientów. Z jednej strony obsługa zamówień musiała być na tyle prosta i zautomatyzowana, by maksymalnie skrócić czas potrzebny na ich realizację. Wymagało to przygotowania stosownych integracji - początkowo z Kamsoft, później z Microsoft Navision. Znacznie większym wyzwaniem było jednak zaprojektowanie frontu sklepu.

Posiadając w ofercie kilkadziesiąt tysięcy produktów przypisane do dziesiątek kategorii konieczne było wdrożenie przemyślanej nawigacji oraz integracja wyszukiwarką angolia, by znalezienie konkretnej pozycji było proste i szybkie, na każdym urządzeniu. Dodatkowo strona swoją treścią miała stanowić dla pacjentów swoistą pomoc farmaceuty:

  • udostępniając klientowi szereg wymaganych informacji,
  • porządkując produkty, by możliwie najbardziej odpowiadały potrzebom klienta,
  • odpowiadając wymaganiom prawnym oraz GIF.

Aby wyjść naprzeciw potrzebom rynku i zadbać o komfort klientów przygotowaliśmy moduły umożliwiające efektywne informowanie użytkowników o produktach z oferty apteki. Te funkcjonalne dodatki stały się jednymi z ważniejszych aspektów wyróżniających aptekę na tle konkurencji, pomagając utrwalić relacje z klientem.

Efekt:

Optymalizacja czasu realizacji zamówień i usprawnienie obsługi klienta

Obsługa dużego wolumenu klientów dziennie

Osiągnięcie pozycji lidera, 1 miejsce w rankingu Opineo aptek internetowych, 3 miejsce w rankingu Opineo sklepów internetowych

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Napisz do nas, gwarantujemy:

  • Kontakt zwrotny w 2 godziny robocze od złożenia zapytania
  • Spotkanie nawet następnego dnia roboczego

Chcesz najpierw zawrzeć z nami umowę NDA?
Napisz do nas na kontakt@nxo.pl