Case studies

Gemini - System obsługi paczek

GEMINI: HÜTTER Sp. z o. o. - właściciel marki Apteka Gemini

Od pierwszego klienta do apteki numer 1 w Polsce

Apteka Gemini to istniejąca od 1990 marka, pod którą działa obecnie ponad 225 aptek w całej Polsce. W drodze rozwoju powstała także apteka internetowa, dzięki niej marka w krótkim czasie wyrosła na jednego z liderów branży. W 2019 roku aptekagemini.pl zajęła pierwsze miejsce w rankingu Opineo na najlepszą aptekę internetową.

Punkty odbioru paczek zanim stało się to modne

Problem/wyzwanie

Jeszcze kilka lat temu punkty odbioru paczek były rzadkością. Apteka Gemini, chcąc wyjść naprzeciw klientom, postanowiła uruchomić usługę odbioru przesyłek w aptekach. W tym celu niezbędne było zaprojektowanie aplikacji, by:

  • była zintegrowana z systemami zarządzającymi stanami magazynowymi,
  • skróciła czas odbioru paczek poprzez weryfikację kodem lub numerem telefonu,
  • była zintegrowana z zewnętrznymi systemami powiadomień mail i SMS dla klientów.

Największym wyzwaniem było tworzenie od podstaw rozwiązania, którego nie było na rynku.

Realizacja:

Okres:

2015 - 2020

Technologie:

PHP(Symfony, Sote)

HTML

MYSQL

JS

Zakres prac:

Frontend

Backend

API

Realizacja:

Prace rozpoczęliśmy od dokładnej analizy przedwdrożeniowej, której celem było jak najlepsze zrozumienie charakterystyki procesu obsługi zamówienia i zaprojektowanie optymalnych rozwiązań. Na uwadze mieliśmy kilka elementów, takich jak:

  • szybką obsługę zamówień przez centrum magazynowe,
  • wygodę obsługi zamówień przez lokalne apteki,
  • komfort odbioru paczek przez klientów.

Zaczęliśmy od backendu. Aplikacja musiała być prosta w obsłudze oraz posiadać odpowiednie integracje dla uruchomienia systemu kodów odbioru. Z uwagi na autorskie rozwiązanie jakim były szybkie odbiory osobiste, całość musiała być stworzona od podstaw. Przede wszystkim system musiał być dostosowany do obsługi ogromnego wolumenu zamówień dziennie i tworzyć po zeskanowaniu odpowiednie statusy. Usprawniało to również prace magazynu oraz docelowej apteki.

W kolejnym etapie zaprojektowaliśmy moduł komunikacji z klientem. Z jednej strony były to integracje z systemami powiadomień e-mail i SMS, dzięki którym klient dowiadywał się o etapie realizacji zamówienia oraz możliwości odbioru w aptece. Na koniec rozszerzony został moduł koszyka w sklepie internetowym, by każdy mógł w łatwy i szybki sposób wskazać placówkę, do której trafi paczka z produktami.

Efekt:

Pionierskie jak na tamte czasy rozwiązanie

Utrzymanie dotychczasowej wydajności pracy magazynu

Możliwość odbioru przesyłki bez zakłócania pracy aptek

Krótki czas odbioru, często zamykający się w 60 sekundach

Większe zainteresowanie i zadowolenie klientów dzięki powiadomieniom o wysyłce i wygodnej formie odbioru

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Napisz do nas, gwarantujemy:

  • Kontakt zwrotny w 2 godziny robocze od złożenia zapytania
  • Spotkanie nawet następnego dnia roboczego

Chcesz najpierw zawrzeć z nami umowę NDA?
Napisz do nas na kontakt@nxo.pl