Case studies

D360 - Marketing

NXO - pierwszy wiejski software house w galaktyce

Nowoczesne rozwiązanie dla deweloperów dostępne w chmurze

Tak, to my. Projektując przez lata aplikacje dla klientów z różnych branż zapragnęliśmy własnego rozwiązania. Wybór padł na rynek deweloperski, gdzie brakowało szybkich we wdrożeniu rozwiązań do zarządzania inwestycjami. Napędzani wizją przystępnej dla każdego i skalowalnej aplikacji przystąpiliśmy do prac, które po blisko 4 latach zakończyły się powstaniem D360. Słowo “zakończyły” nie jest może tutaj najlepszym określeniem, gdyż wciąż mamy wiele pomysłów na nowe funkcjonalności. Aplikacja jest stale rozwijana i stale dążymy do celu, jakim jest osiągnięcie przez D360 statusu najlepszego rozwiązania dla deweloperów w Polsce… i nie tylko.

Skuteczny lejek sprzedażowy

Problem/wyzwanie

Jak wprowadzić na rynek nową aplikację? Samo uruchomienie nie wystarcza - potrzebny jest skuteczny marketing. Dla D360 zadanie było tym trudniejsze, gdyż:

  • deweloperzy to wąska grupa odbiorców, do której dotarcie jest wysoce wymagające
  • sytuacja na rynku firm deweloperskich uległa drastycznemu pogorszeniu, co negatywnie wpłynęło na perspektywy rozwoju
  • rynek zdominowany jest przez konkurencyjne rozwiązania, od lat budujące swoją pozycję na rynku

Realizacja:

Okres:

2019 - aktualnie

Narzędzia:

surfer seo

google trends

brand24

google search console

shutterstock

Zakres prac:

Treści na stronę www

Blog

Linkedin

Facebook

Powiadomienia mailowe

Komunikacja w aplikacji

Realizacja:

W pierwszej kolejności przystąpiliśmy do dokładnej analizy persony klienta. Otrzymane wnioski pozwoliły nam określić:

  • w jakiej formie powinny być publikowane treści
  • jakie tematy powinny zostać poruszone
  • jakim językiem powinniśmy komunikować się z klientem, by był zrozumiały
  • jakie wykorzystać kanały dotarcia do klienta
  • jakim budżetem powinny operowac płatne kampanie


Główną osią działań stał się blog na stronie wraz z publikowanymi artykułami. Podczas tworzenia treści postawiliśmy dotknąć realnych problemów branży i firm deweloperskich, jak również przedstawienia D360 jako rozwiązania odpowiadającego współczesnym wyzwaniom. Dzięki temu content stał się przystępny w odbiorze, szczególnie dla osób nietechnicznych.

Wokół publikowanego contentu budowaliśmy aktywność w sieci, m.in. na grupach Facebookowych czy portalu linkedin. Tym samym D360 zyskało większe zasięgi, a stopniowe budowanie narracji wokół narzędzia oraz wprowadzanie nowych użytkowników przełożyło się na częstsze wejścia na stronę i budowanie wizerunku aplikacji.

Uzupełnieniem dla powyższych działań marketingowych była kampania reklamowa w Google Ads oraz na Facebooku. Po dokładnej analizie persony klienta nie tylko udało się skutecznie docierać do zainteresowanych aplikacją osób, ale również zoptymalizować koszt kampanii. Ważną rolę w pozyskaniu klientów odgrywała również kampania remarketingowa, w nienarzucający się sposób przypominająca odwiedzającym stronę o rozwiązaniu i jego zaletach

Efekt:

Przemyślane publikacje na stronie, w przystępny sposób wyjaśniające działanie aplikacji

Skuteczna kampania reklamowa przyciągająca klientów

Budowanie świadomości klienta dzięki aktywności w social mediach

Stała analityka i optymalizacja kosztów pozyskania klienta

Kampania remarketingowa, wykorzystujące pozyskany ruch na stronie

Tomasz Kubski

CEO pierwszego wiejskiego Software House w galaktyce

tomasz.kubski@nxo.pl

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Napisz do nas, gwarantujemy:

  • Kontakt zwrotny w 2 godziny robocze od złożenia zapytania
  • Spotkanie nawet następnego dnia roboczego

Chcesz najpierw zawrzeć z nami umowę NDA?
Napisz do nas na kontakt@nxo.pl